LCMS release 2.20 - 2.22

11 september 2023

In de dynamische wereld van online contentbeheer is het van cruciaal belang om voortdurend te evolueren en verbeteren. En dat is precies wat we hebben gedaan met ons Content Management Systeem (CMS). Het is alweer enkele maanden geleden dat wij u op de hoogte hebben gesteld van onze ontwikkelingen. Toen hebben we versie 2.19 besproken, maar inmiddels zitten we alweer op versie 2.22. Hieronder hebben we de belangrijkste ontwikkelingen in deze drie versies voor u opgesomd.

Monitoring uitbreiding

Wanneer u bij ons een service contract heeft dan monitoren wij uw website op diverse vlakken. Met het nieuwste cms kunnen we nu ook uw formulieren monitoren. Wanneer een bezoeker uw contact formulier invult, dan krijgt u deze binnen in uw email box. Het kan voorkomen dat u deze mails mist waardoor u een potentiële lead naar een klant misloopt. Dit kan door heel veel verschillende reden. Denk aan strengere spamfilters, overgestapt van hostingmail naar office 365, verkeerd emailadres ingesteld etc. Door nu te monitoren of u de mails leest kunnen wij hierop handelen. Leest u de mails niet binnen 48 uur, dan krijgen wij een berichtje en kunnen wij contact opnemen met u om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Beveiliging

In deze tijd van toenemende cyberdreigingen, staat beveiliging hoog op onze agenda. Daarom hebben we enkele belangrijke beveiligingsverbeteringen doorgevoerd. Ons CMS is nu uitgerust met CSRF-tokens (Cross-Site Request Forgery). Deze tokens bieden een bescherming tegen CSRF-aanvallen. Hiermee probeert een aanvaller om een gebruiker acties te laten uitvoeren op een website zonder dat de gebruiker zich daar bewust van is of toestemming voor heeft gegeven.

Maar dat is nog niet alles. We hebben ook de 2FA-logica (2-factor authenticatie) geoptimaliseerd. Met slechts een paar klikken kunt u deze extra beveiligingslaag activeren, waardoor uw CMS nog robuuster wordt. U krijgt tevens een email notificatie wanneer u inlogt op een andere locatie dan vanwaar u gebruikelijk inlogt.

Google Analytics aanpassingen

In de snel veranderende wereld van webanalyses heeft Google vorig jaar een grote stap gezet met de introductie van Google Analytics versie 4 (GA4). En raad eens? Ons CMS is er helemaal klaar voor! Het is nu 100% compatibel met GA4, en we hebben zelfs het GA4-measureprotocol toegevoegd om aankopen nog nauwkeuriger te meten. Geen zorgen meer over ad-blockers en script-blokkers – omzet metingen in google komen via dit protocol 100% overeen met de werkelijkheid.

Progressive Web App

Heeft u al gehoord van Progressive Web Apps (PWA's)? Deze innovatieve hybride apps brengen de kracht van mobiele apps naar uw website, zonder dat u ze in de app- of playstore hoeft te installeren. En goed nieuws voor iPhone-gebruikers: nu ondersteunen ook zij PWA's! We kunnen het samen met u inrichten en configureren, zodat uw website een app-icoontje op het startscherm van uw bezoekers kan krijgen.

Activiteitenlogboek uitbreiding

Ten slotte hebben we het loggen van activiteiten in ons CMS aanzienlijk uitgebreid en verbeterd. Dit betekent dat u nu makkelijk kunt traceren wie wat heeft gewijzigd in uw artikelen of pagina's. Transparantie en controle zijn hierbij leidend.
 

Click-ID Feedback

Deze uitbreiding is vooral interessant voor uw marketeer of als u actief marketing doet op uw website. Wanneer een bezoeker op uw website binnenkomt via een advertentie vanuit google, facebook of vanuit een link vanuit de nieuwsbrief welke verstuurd is vanuit de mailfabriek, dan wordt er een zogenaamde Click-ID meegegeven. Een soort digitale vingerafdruk die gekoppeld is aan de advertentie (link) en de bezoeker.

Zodra een bezoeker met zo'n Click-ID uw website betreedt, neemt ons Content Management System (CMS) het over. Het volgt de bezoeker gedurende hun hele reis op uw website en houdt bij wanneer de bezoeker interessante acties onderneemt. Denk bijvoorbeeld aan het klikken op een telefoonnummer om te bellen of op een e-mailadres om een bericht te sturen. Het kan zelfs registreren of deze klik uiteindelijk heeft geleid tot een aankoop of het aanvragen van meer informatie.

Deze gegevens kunnen vervolgens worden uitgelezen via een zogenaamde Application Programming Interface (API), waardoor het CMS feedback kan verstrekken aan het platform waar de campagne is gestart. Op deze manier krijgt u een beter inzicht in de Return on Investment (ROI) van uw campagne, en dit stelt u in staat om uw marketinginspanningen effectiever te sturen.

 
 

Hoe krijg ik deze update?

Heeft u een service abonnement? Dan zullen deze vernieuwingen na verloop van tijd automatisch doorgevoerd worden in uw website. De meeste serviceabonnementen zijn inclusief 1 kosteloze LCMS-update per jaar. Wilt u sneller gebruik maken van deze nieuwe functies neem dan contact op met dave@lined.nl
Terug naar alle nieuws berichten