De kracht van e-mail marketing

01 februari 2023

Wanneer u online aanwezig bent met uw bedrijf middels een website of webshop, dan is het van belang dat u ook zichtbaar bent voor uw klanten. Er zijn verschillende manieren om dit te organiseren. Één hiervan is uw klanten pro-actief te benaderen door het versturen van mailings.

De feitjes

Wij hebben een aantal feiten over e-mail marketing voor u opgesomd. Deze feiten zijn gebaseerd op cijfers van afgelopen jaren die zijn verzameld door een aantal grootte e-mail marketing partijen.

  • E-mail is 40x meer effectief in het opbouwen van klantrelaties dan social media.
  • 91% van de consumenten controleert minstens één keer per dag hun e-mail.
  • 15% tot 25% van de verzonden mails worden ook daadwerkelijk gelezen.
  • Bij 2% tot 5% van de mails vind er ook interactie plaats (doorklikken, reacties, bestellingen).
    Dit klinkt niet veel, maar als u dit vertaalt naar een mailing die u verstuurt naar 1000 klanten, dan zullen hier 20 tot 50 klanten ook daadwerkelijk iets mee doen. 
  • Gemiddeld resulteert 1% van de mails ook in een conversie (bestellingen).
    Ook dit kunt u vertalen naar 10 conversies op de 1000 mails!


Bovenstaande percentages zijn natuurlijk sterk afhankelijk van een aantal factoren zoals de inhoud van de mail, het doel van de campagne, de timing en de manier waarop de mail wordt verstuurd. 

Hoe kunnen wij u hierbij helpen

Lined heeft zelf ook een e-mail marketing platform genaamd Mailfabriek. De kracht van ons mailplatform is dat wij deze heel goed kunnen laten aansluiten op uw website waardoor we veel werk kunnen automatiseren. Hierdoor bespaart u veel handwerk en maakt het het werk eenvoudiger en leuker voor iedereen. Denk hierbij aan het automatisch vullen/opmaken van een mailing. Maar ook aan het automatisch versturen van mailings naar aanleiding van klantgedrag op uw website. Ten slotte is er de mogelijkheid om in te zien hoeveel interactie de mailing heeft veroorzaakt op uw website (hoeveel klanten hebben doorgeklikt en eventueel zelfs besteld). 

 

Automatisch opmaken en vullen van een mailing
Er kan door ons een template worden ingericht voor uw bedrijf waarbij sommige kopjes automatisch worden ingelezen in de nieuwsbrief. Denk hierbij aan bijvoorbeeld nieuwsberichten op de website of heeft u een webshop en wilt u  uw aanbiedingen onder de aandacht brengen? Dan zorgen wij dat deze aanbiedingen automatisch in de mailing worden ingelezen inclusief afbeelding en van/voor prijs.



Automatisch versturen van een mailing
We kunnen Mailfabriek automatisch mailtjes laten sturen aan de hand van de interactie op uw website. Denk hierbij wederom aan een klant die een bestelling plaatst in uw webshop. Dan kan Mailfabriek automatisch een gepersonaliseerde mail versturen naar de klant een X aantal dagen nadat de bestelling is geleverd. 
U leest het goed: De mail wordt pas verzonden nadat de bestelling is geleverd. Hiermee voorkomt u dat u in de mail vraagt of de bestelling bevalt terwijl de bestelling nog niet geleverd is vanwege lange levertijd of een gekozen leverdatum ver in de toekomst.

 


Inzien van het effect van uw mailing
Het allernieuwste snufje wat we hebben ontwikkeld in de mailfabriek is het inzien van de resultaten van de mailing. En dan gaan we een stapje verder dan alleen inzien hoeveel klanten de mail hebben gelezen en hebben doorgeklikt. We kunnen ook meten welke interactie de klant vervolgens op uw website heeft gedaan. Heeft de klant bijvoorbeeld geklikt op uw telefoonnummer/email/whatsapp linkje om met u in contact te komen? Of heeft de klant een contact formulier ingevuld of een aanmelding gedaan voor een evenement. Maar we kunnen ook meten of de klant uiteindelijk vanuit de mailing een bestelling heeft geplaatst of een offerte aanvraag heeft gedaan.

 

Bent u benieuwd naar wat Mailfabriek voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

 
Terug naar alle nieuws berichten