Werken als Support Medewerker IT bij Lined

14 oktober 2025

De wereld van IT draait niet alleen om code, servers en systemen. Achter elke goed draaiende website zit iemand die klanten helpt als er iets misgaat of vragen zijn. Bij Lined is dat Luuk, Support Medewerker en het eerste aanspreekpunt voor klanten. Hij vertelt waarom zijn werk veel meer is dan telefoontjes aannemen en mailtjes beantwoorden.

 

De verbindende schakel

“Je bent eigenlijk de tussenschakel tussen klant en ontwikkelaar,” vertelt Luuk. “Als er een probleem op een website is, bel ik met de klant, zoek ik uit wat er speelt en probeer ik het zelf op te lossen. Lukt dat niet, dan schakel ik de ontwikkelaars in.”

Dat klinkt praktisch, maar het vraagt ook gevoel voor prioriteit en communicatie. “Ontwikkelaars willen graag doorwerken zonder steeds gestoord te worden. Ik zorg ervoor dat zij de juiste informatie krijgen en dat klanten snel geholpen zijn. Dat maakt het werk afwisselend en uitdagend.”

 

Elke dag anders

Een werkdag van Luuk begint met een kop koffie en een kort praatje met collega’s. Daarna duikt hij in de mailbox: wat moet er vandaag opgepakt worden? Tussendoor komen er telefoontjes binnen van klanten met uiteenlopende vragen. “Soms is het iets kleins, soms duik je dieper in de techniek. Geen dag is hetzelfde,” zegt hij.

 

Leren in de praktijk

Luuk volgde een mbo-opleiding tot softwaredeveloper, maar had niet direct de ambitie om in de IT te werken. Toch bleek de rol bij Lined precies wat hij zocht. “Je leert hier echt veel. In het begin wist ik niet goed wat ik moest doen, maar hoe meer je in projecten duikt, hoe beter je problemen herkent en oplost. Uiteindelijk los ik nu bijna alles zelf op.”

Volgens Luuk is de functie ideaal voor wie zijn eerste stappen in de IT wil zetten. “Vooral als je jong bent en nog moeite hebt met een baan vinden in deze sector, is dit de perfecte manier om erin te komen.”

 

Klanten helpen geeft voldoening

Wat het werk voor hem zo leuk maakt? “Het contact met klanten,” zegt Luuk zonder twijfel. “Het is gewoon leuk om iemand te helpen en te merken dat ze echt blij zijn. Sommige klanten bel ik vaker en dan bouw je een band op. Dat maakt het werk persoonlijker.”

 

Werken bij Lined

Bij Lined is de sfeer op kantoor belangrijk. Het team luncht samen, maakt geregeld een wandeling en elke laatste donderdag van de maand is er een borrel. “Dat is altijd gezellig,” zegt Luuk. “De sfeer is gezellig, dat vind ik belangrijk.”

Doorgroeien binnen het bedrijf

De rol van Support Medewerker is bij Lined een startpunt met groeikansen. Wie meer ervaring opdoet, kan doorgroeien naar andere functies binnen het team. “Ik ga binnenkort deels ontwikkelen en deels support doen. Dat vind ik leuk, want zo leer ik weer nieuwe dingen.”

 

Waarom jij dit werk ook wil doen

Voor iedereen die wil beginnen in IT, is dit volgens Luuk de ideale kans. “Je leert de technische kant, maar ook hoe je met klanten omgaat. En het is gewoon een gezellig team.”

Of, zoals hij het zelf zegt: “Als je jong bent en je zoekt een plek om te leren, te groeien en tegelijk iets voor anderen te betekenen, dan moet je dit gewoon doen.”

Klinkt dat als iets voor jou? Bekijk dan de vacature Support Medewerker IT  en ontdek of jij binnenkort naast Luuk zit.
 

Terug naar alle nieuws berichten